Op deze FAQ pagina hebben we de meest gestelde vragen voor jou verzameld. We hopen dat je hier genoeg info kunt vinden om al jouw vragen te beantwoorden.
Is jouw vraag er niet tussen of heb je suggesties of feedback voor ons? Geen probleem! Neem gerust contact met ons op via het nummer +32 (0)489 43 46 43 of via het contactformulier op onze website. We zijn ook te bereiken via onze social media kanalen (Facebook, Instagram).
Ik heb een vraag over jullie producten
Ik heb een game PC besteld, heb ik hier zelf nog werk aan?
Onze game PC’s worden kant-en-klaar afgewerkt. Je hebt, buiten het uitpakken en aansluiten, verder geen werk aan je game PC.
Ik wil mijn onderdelen zelf kiezen, is dit mogelijk?
Ja dit is mogelijk. We kunnen je dan een offerte op maat maken met de door jouw gekozen onderdelen. We zorgen er steeds voor dat de geselecteerde onderdelen 100% compatibel zijn met elkaar. Daarbovenop geniet je eveneens van de 3 jaar garantie en service die wij bieden op elke game PC.
Ik heb niet veel kennis van computers, hoe kan ik een goede game PC kiezen?
Bij Evolve Gaming hebben we een uitgebreid aanbod van game PC’s beschikbaar. Zo kan je makkelijk jouw ideale game PC vinden door de handige filters die je kan terugvinden in onze webshop.
Wil je eerder iets zelf laten samenstellen? Je kan altijd een vrijblijvend offerte aanvragen via het contactformulier.
Je mag ons eventueel ook wat extra informatie meegeven zoals:
- Het budget waarmee we rekening mogen houden
- Waarvoor je de PC wil gebruiken
- Welke koeling je graag zou willen hebben
- Wil je extra RGB verlichting hebben
- Heb je nog extra accessoires of onderdelen nodig?
Met deze informatie kunnen wij je steeds voorzien van een vrijblijvende offerte op jouw maat.
Zijn de prijzen op de webshop inclusief of exclusief BTW?
Alle prijzen vermeld op onze webshop zijn inclusief BTW.
Ik heb een vraag over mijn betaling of verzending
Waarom lukt het me niet om te betalen via bancontact?
Het kan zijn dat je dag/week limiet van je kaart bereikt is of misschien te laag staat ingesteld? Je kan dan best even contact opnemen met je bank, om je limiet aan te verhogen. Je kan ook altijd kiezen om je bestelling af te rekenen via een ander betaalmethode.
Welk betaalmethodes kan ik gebruiken tijdens het afrekenen?
Wij gebruiken als betaalprovider Mollie B.V. om alle betalingen veilig en discreet af te handelen. Mollie biedt verschillende betaalmethodes aan, waaronder: Bancontact, iDeal, KBC payment, Belfius direct net, ING home pay, SOFORT banking, Kredietkaart (Visa, Mastercard,…).
Ook bieden we de mogelijk aan om jouw bestelling te betalen via een bankoverschrijving. Hou er dan wel rekening mee dat het enkele dagen kan duren, voordat het bedrag op onze rekening wordt gestort. In dit geval zal je bestelling verwerkt worden nadat het bedrag op onze rekening staat.
Kan ik ook afrekenen bij afhaling?
Ja, dit is perfect mogelijk. We bieden verschillende opties aan om tijdens het afhalen jouw bestelling af te rekenen. Neem dan best even contact met ons op alvorens je een bestelling wilt plaatsen.
Kan ik met cryptocurrency betalen?
Momenteel is dit niet mogelijk, maar we zijn de mogelijkheden aan het bekijken om dit in de toekomst aan te bieden.
Kan ik ook maandelijks betalen?
Op dit moment is het niet mogelijk om gebruik te maken van maandelijkse betalingsopties.
Hoe lang duurt het vooraleer mijn game PC geleverd wordt?
Game pc’s die niet onmiddellijk beschikbaar zijn, hebben een levertermijn van 2 tot 5 werkdagen (tenzij anders gecommuniceerd op de product pagina). Als een product direct leverbaar is en die tijdens de week (op werkdagen) voor 12u geplaatst wordt, zal deze diezelfde dag nog verzonden worden.
Soms kan het voorkomen dat, door onverwachte omstandigheden, deze levertijd wat kan uitlopen. We zullen je dan altijd zo snel mogelijk op de hoogte brengen via e-mail of telefoon.
Mijn product werd beschadigd tijdens de levering. Wat nu?
Al onze zendingen zijn verzekerd tegen leveringsschade. Controleer daarom steeds bij het ontvangen van je pakket, of de verpakking niet ernstig beschadigd is. Is dit het geval? Meld dit dan even aan de bezorger (laat hem hier een nota van maken) en neem zo snel mogelijk contact met ons op via het contactformulier.
Indien het pakket ernstig beschadigd is geraakt, mag je deze steeds weigeren bij aflevering. Zo ontstaat er zeker geen discussie over wie verantwoordelijk is voor de opgelopen schade.
Wat bedragen de verzendkosten?
De verzendkosten worden berekend aan de hand van het totale gewicht van het pakket en de bestemming. Wanneer het totaalbedrag van je bestelling meer dan 250€ bedraagt en minder dan 31,5kg weegt, wordt deze bestelling gratis in België of Nederland verzonden.
Meer informatie over verzendingen en betalingen kan je terugvinden op de verzending en betaling pagina.
Verzenden jullie ook naar Nederland?
Ja, we verzenden bestellingen ook naar Nederland. Wanneer het totaal bedrag 250€ of meer bedraagt, wordt je pakket zelfs gratis verzonden.
Kan ik mijn pakket volgen?
Zodra je pakket verzonden is, zal je een e-mail ontvangen met een traceernummer van je bestelling. Via dit traceernummer kan je makkelijk de status en leveringsdatum van je pakket opvolgen.
Kan ik het adres waarop het pakket word geleverd aanpassen?
Je kan het leveradres wijzigen zolang je pakket nog niet verzonden is. Indien je pakket al verzonden is, kan je -via het traceernummer van de leveringsdienst- het adres nog aanpassen.
Opgelet: deze wijzigingen kunnen ervoor zorgen dat de levering van je pakket vertraging oploopt.
Ik heb een vraag over mijn bestelling
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Je kan je bestelling nog wijzigen zolang deze niet verzonden is. Hier kunnen wel kosten aan verbonden zijn. Vul hiervoor het contactformulier in en vermeld zeker je bestelnummer en de gewenste wijzigingen.
Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Indien je tijdens het afrekenen van je bestelling een account aangemaakt hebt, kun je de status van je order steeds via je accountpagina volgen.
Ik heb een vraag over de garantie of het retourneren van mijn product(en)
Hoelang heb ik garantie op mijn aankoop?
Al onze PC’s hebben standaard een premium garantie van 3 jaar. Tijdens deze periode zal je nooit opdraaien voor de werkuren die nodig zijn voor de herstellingswerken uit te voeren. Op onze gaming laptops, gaming accessoires en onderdelen heb je recht op de wettelijke fabrieksgarantie. De garantieperiode begint te lopen vanaf de factuurdatum.
Mijn aankoop is defect geraakt binnen de garantieperiode. Wat moet ik doen?
Wat vervelend dat je aankoop defect is. Maar je hoeft je geen zorgen te maken, als dit binnen de garantieperiode valt neem je gewoon contact met ons op. Wij zorgen ervoor dat je probleem zo snel mogelijk opgelost wordt. Scheelt er iets met je product en is je garantieperiode vervallen? Laat ons zeker iets weten. Met onze expertise en ervaring kunnen we je vast en zeker verder helpen.
Vergeet zeker niet een korte beschrijving van het probleem en je factuurnummer/bestelnummer mee te delen.
Meer informatie over onze premium garantie kan je hier terugvinden.
Wat is de bedenktermijn?
Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling terug wilt sturen. Misschien bevalt het product je niet? Of ben je teleurgesteld van de prestaties? Wat de reden ook is, je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst terug te sturen.
Je krijgt dan het volledige bedrag van je bestelling teruggestort. Enkel de kosten voor het verzenden van het product naar ons, zijn voor eigen rekening. Als je het product retourneert, moet het product alle meegeleverde toebehoren bevatten en in de originele doos en verpakking teruggeplaatst worden.
Meer informatie over retourneren van je aankoop kan je terugvinden op deze pagina.
Ik heb technische problemen met mijn aankoop
Ik krijg geen beeld na het aansluiten van mijn monitor op mijn game PC?
Controleer of je monitor correct verbonden is met je game PC. Als je game PC over een grafische kaart beschikt, zal de monitor hierop aangesloten moeten worden.
Bij vragen of problemen mag je ons altijd contacteren via het nummer +32 (0)489 43 46 43 of via het contactformulier op onze website. We zijn ook te bereiken via onze sociale media kanalen (Facebook, Instagram).
Ik heb een NVIDIA grafische kaart, maar de G-Sync functie werkt niet?
Controleer eerst of je monitor de G-Sync functie ondersteunt. Indien dit het geval is, sluit je de monitor via de displayport van je grafische kaart aan. De G-Sync functie werkt niet via de HDMI poort van de grafische kaart. Controleer tot slot of de G-sync functie ingeschakeld is in het Nvidia controlepaneel.
Na het opstarten van mijn PC zie ik enkel zwart beeld op mijn monitor?
Het kan zijn dat er tijdens het opstarten van de PC iets mis ging. Probeer de PC dan opnieuw te herstarten. Als je een cirkel ziet draaien in het midden van je scherm, betekent dit dat er een Windows update uitgevoerd wordt. Van zodra de update(s) geïnstalleerd is, zal de PC weer normaal functioneren.
Indien dit niet het geval is, neem je best contact met ons op. Wij kunnen je vast en zeker verder helpen.
Mijn PC is merkbaar langzamer geworden. Hoe kan dit?
Het kan zijn dat de primaire opslag van je PC tot de nok gevuld is of misschien worden er teveel applicaties uitgevoerd tijdens het opstarten van Windows (zoals Steam, Skype, Spotify, …). Dit kan je oplossen door extra opslag te plaatsen, schijfruimte vrij te maken of door enkele applicaties uit te schakelen in het opstartscherm.
Neem gerust contact met ons op, als je niet weet hoe je hier aan moet beginnen Wij kunnen het probleem zeker en vast voor jou verhelpen.
Ik heb een probleem of ben niet tevreden
Waar kan ik terecht met een probleem of klacht?
Het kan gebeuren dat we een steekje laten vallen. Natuurlijk willen wij dit wel zo snel mogelijk oplossen, want wij nemen onze service en jouw tevredenheid zeer serieus.
Neem best contact met ons op via het contactformulier of via het nummer +32 (0)489 43 46 43. Ook via social media kan je ons bereiken (stuur ons via Messenger of stuur een berichtje via Instagram). Wij gaan dan zo snel mogelijk op zoek naar de beste oplossing voor jou.